PaulBurger-_V181630

Webshop Award-juryleden Paul Burger en Peter Haspels aan het woord

De Webshop Award wordt dit jaar voor de eerste keer uitgereikt tijdens de gala avond van de Dutch Pet Awards. Paul Burger; retail adviseur, commissaris en docent ‘Leadership and Change Management’ en Peter Haspels; mede-eigenaar van vijf toonaangevende dierspeciaalzaken bijten het spits af.

De oriëntatie en koop via een webshop is niet meer weg te denken uit de detailhandel. De aard van onze sector leent zich voor online verkoop met een hoge en regelmatige frequentie van voeding. Op deze markt zijn er enkele grote spelers actief. Het percentage online verkopen stijgt sterk. Naast de verkoop zullen online spelers zich steeds meer ontwikkelen met advies, kennis en service. Het doel van de nieuwe Webshop Award is het beoordelen en vooruit helpen van de branche. Een webshop is een moderne manier van ondernemen en past dus in het totaal plaatje van de Dutch Pet Conference & Awards.

De Award kan door de winnaar gebruikt worden als ‘keurmerk’, want de Award kan een grote meerwaarde in de marketing hebben met de juiste toepassingen.

Het is een klopje op de schouder, en een oprecht compliment voor de ondernemer. Die is namelijk op de goede weg, en mag zich een voorbeeld voor de branche noemen binnen zijn categorie. “Vanzelfsprekend is het dat genomineerden een goed lopende webshop moeten hebben, de hele klantenreis online moet faciliteren en van belang is dat er dan geanticipeerd wordt op de ontwikkelingen in de online wereld zoals bijvoorbeeld de snelle levertijden van een product en het toevoegen van extra waarden,” aldus Peter Haspels.

Paul Burger vult aan: “Van een webshop verwacht ik een uitstekende customer journey, van oriëntatie tot after sales. Daarnaast verwacht ik dat het koopgedrag steeds beter in kaart wordt gebracht, wat leidt tot een geweldige customer focus. Tevens is het belangrijk dat een webshop meer aanbiedt dan alleen het product. Een bijzonder aspect aan een webshop is het retourbeleid en informatieverstrekking. Het wordt steeds meer een noodzakelijk onderdeel van het retailspel. Je kunt niet zonder. ”