hanstenhave

Hans ten Have

Transformatie van winkel naar platform
In de constant bewegende e-commercemarkt is de platformeconomie een belangrijke ontwikkeling. Welke vormen van platformen kennen we? En wat betekent dit voor retailers? Hans ten Have (Head of Sourcing bol.com) vertelt over de transformatie van winkel naar platform en deelt de lessen die bol.com hieruit geleerd heeft.

Platform bol.com wil lokale ondernemers helpen een ruimer publiek te bereiken. Als tegengewicht tegen de overmacht van wereldspelers is er immers slechts één optie: samenwerken. “Bij ons geldt: we doen het samen.”

 

Hans ten Have
De zesendertigjarige Hans ten Have is inmiddels vier jaar werkzaam bij Bol.com als Head of Sourcing van het cluster Dagelijkse Verzorging & Dier. Dit is het FMCG (Fast Moving Consumer Goods) cluster van Bol.com waar Ten Have als Head of Sourcing verantwoordelijk is voor de volgende winkel categorieën: dier, beauty, gezondheid, erotiek, drank, persoonlijke verzorging en huishoudmiddelen.Voordat hij bij Bol.com kwam werken heeft hij negen jaar diverse commerciële functies bekleed bij Douwe Egberts. Ten Have volgde de opleiding bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit in Groningen. Hij is op dit moment wonende in Deventer, samen mij zijn vrouw en kinderen.