eelco
eelco-1

Eelco Kingma en Koen Dulfer

Influencer marketing: stop met de kat uit de boom kijken
Influencer marketing is een van de nieuwste, maar ook een van de belangrijkste marketingtool om jongeren te kunnen bereiken. Maar veel bedrijven hebben nog steeds een afwachtende houding. Tijdens deze talk vertellen Koen en Eelco over hun eigen ervaring als influencers, met influencers en over influencers. Ze nemen je mee in een avontuur dat begon in 2010 en nog lang niet klaar is! Gevuld met voorbeeldcases, best practices en wat grappige anekdotes. Heb je nu al vragen die je behandeld wil hebben? Stuur die dan nu in via dit formulier.

#spon Influencer Agency
#spon Influencer Agency bestaat uit Eelco Kingma en Koen Dulfer. Beide in 2010 begonnen met het maken van video’s op YouTube en hiermee dus onderdeel van de eerste lichting Nederlandse influencers. In de zomer van 2010 is Eelco begonnen met de DYTG, ondertussen het grootste online video evenement van Nederland (met meer dan 6000 bezoekers afgelopen editie) (www.dytg.nl).

Al snel is Koen Eelco gaan ondersteunen met het sales gedeelte (sponsoren, exposanten) voor de DYTG, en met succes. Al snel konden ze samenwerken met partijen als Universal, Samsung en Media Markt. Later kwamen deze partijen ook steeds vaker bij ze met de vraag influencers in te zetten voor campagnes buiten de DYTG om. In eerste instantie hebben ze deze partijen naar MCN’s, managements en influencers zelf gestuurd maar dit leverde niet altijd de gewenste resultaten op. Dit omdat de meeste van bovengenoemde partijen niet dezelfde kennis en “gevoel” voor influencers hebben zoals zij dit hebben. Daarom hebben ze in 2016 besloten deze campagnes zelf te gaan begeleiden (nog onder de vlag van de DYTG). Na dit anderhalf jaar succesvol gedaan te hebben besloten ze de campagnes en de DYTG los van elkaar te trekken en dit onder te brengen in #spon Influencer Agency.