CVN-190729-0012-header

Dimitri van der Ark

Dimitri heeft al meer dan 25 jaar ervaring in het geven van strategisch en bedrijfskundig retailadvies aan ondernemers, brancheverenigingen in de retail.

Dimitri van der Ark heeft in november 2007 het bedrijf Swissconnection opgericht. Het bedrijf organiseert B2B congressen en evenementen, zoals de RetailJaarprijs, Anton Dreesman Congres en tientallen ledenbijeenkomsten en congressen voor retailers en brancheorganisaties, zoals IAF en Tuinbranche Nederland.

Daarnaast organiseert SwissConnection retailinspiratietours. Meerdere keren per maand neemt hij ondernemers, banken en bedrijven gelieerd aan de retail mee naar Europese steden en laat hij locale ondernemers van vernieuwende retailconcepten aan het woord. Beleving, gastvrijheid en innovatie staan hierin centraal en het delen van onderlinge kennis. Dimitri is hierbij een inspirerende gastheer, die met zijn jarenlange retailkennis een waardevolle bijdrage levert.

Dimitri geeft  strategisch advies aan retailorganisaties aan zowel MKB-ers als landelijke retailers, zoals Dille en Kamille, Optitrade Retail service organisatie en retailbrancheorganisaties.

Dimitri is altijd werkzaam geweest in de retail. Hij begon als manager bij Tengelmann, waar hij verantwoordelijk was voor de ombouw van Jac Hermans naar A&P supermarkten en de leiding had over de opening van nieuwe Magneet mega Supermarkten in Duitsland. Daarna was Dimitri verantwoordelijk voor de ombouw van winkels in de doe-het-zelf branche. Als directeur van vastgoedbeheerder Camelot heeft hij nieuwe concepten ontwikkeld. In vier jaar tijd wist hij Camelot te laten doorgroeien tot marktleider in Nederland. Daarna was hij 4 jaar als manager/MT lid werkzaam bij INretail.

Al deze ervaringen heeft hij meegenomen in zijn eigen bedrijf SwissConnection. Dimitri vind het belangrijk om zichzelf te blijven ontwikkelen en inspireren. Zo studeerde hij Food Marketing aan St. Joseph University Philadelphia, USA, behaalde hij zijn diploma Management op de Hogeschool Rotterdam en haalde hij zijn MBA bij Keel University in de UK.

Om alle ontwikkelingen te volgen in de retail bezoekt hij iedere maand minimaal twee Europese steden. Daarnaast heeft hij een enorm groot netwerk opgebouwd in de retail, waardoor hij altijd goed geïnformeerd is en blijft.

Dimitri inspireert ondernemers en werknemers en vertaalt op een creatieve manier commerciële doelstellingen naar de doelgroep. Van nature is Dimitri nieuwsgierig en houdt hij van vernieuwing. Dit in combinatie met zijn ultieme gevoel van gastvrijheid en beleving, zie je terug in zijn werk. Of dat nou een congres, inspiratietour of strategisch advies is, de persoonlijkheid van Dimitri zie je terug in het werk van SwissConnection.