Shutterstock Paraveterinair Award

Paraveterinair Award

Paraveterinair, een vak waarvoor je kiest met je hart. Passie voor het dier en dienstbaar naar de eigenaar, dat typeert de paraveterinair. De waarde van de paraveterinair voor de praktijk neemt alleen maar toe en dat bewijst de naam alleen al. Vroeger spraken we over de dierenarts-assistent, maar het ‘hulpje van de dierenarts’ dekt allang niet meer de lading. Klantgericht, behulpzaam, flexibel en technisch vaardig zijn eigenschappen die de veelzijdigheid van de paraveterinair kenmerken. In de huidige dynamische markt ontwikkelt de rol van de paraveterinair zich steeds verder en wordt daarmee almaar belangrijker voor het succes van een dierenartsenpraktijk.

Vanaf 2019 wordt deze prijs uitgereikt tijdens de Dutch Pet Awards. Een perfecte gelegenheid om dé Paraveterinair van het Jaar een mooi podium te geven en aan de sector te presenteren! Nieuw dit jaar is de mogelijkheid om met je hele team mee te doen.

Ben jij dé paraveterinair die een voorbeeld wil zijn of werk je in een team met toppers? Doe dan mee en schrijf je in!

Aanmelden
Schrijf jezelf of je team vanaf 1 mei in voor de Paraveterinair Award 2019 via deze website. Begin oktober worden de drie genomineerden bekend gemaakt.

Reglement Paraveterinair Award

Voordragen
Kent u een paraveterinair of paraveterinair team die bekend staat om klantvriendelijkheid, servicegerichtheid en goede omgang met dieren? Bezorg deze paraveterinair of het team dan de Paraveterinair Award en draag hem of haar voor. 

Voordragen of jezelf aanmelden kan tot en met 31 augustus

Beoordeling
Doordat er geen kennistest is, word je uitgedaagd een ‘opdracht’ te doen. Een klant belt voor een ingreep onder narcose, zoals een gebitssanering, wat gebeurt er dan bij jou in de praktijk? We hebben ook een opdracht voor de paraveterinair die met name aan de balie werkzaam is. Een klant belt voor het maken van een afspraak (waarbij aanvullend onderzoek/behandeling door de paraveterinair plaatsvind),  zoals een kat met een blaasontsteking, wat gebeurt er dan bij jou in de praktijk?

De jury wil de klantreis zien vanaf het eerste telefoontje tot het moment waarbij het behandelde dier weer (mee) naar huis gaat. Wat doe je bij ieder contactmoment dat je hebt met de klant?

Beoordelingscriteria:

  1. Deskundigheid (veterinair handelen, gebruik vakkennis)
  2. Communicatie (met klant en onderling binnen team)
  3. Klantenbinding (pr- & marketingacties)
  4. Servicegerichtheid (wat doe je extra?assistentenspreekuur, videobellen, specialisme etc.)
  5. Flexibiliteit, omdenken (hoe ga je om met teleurstelling, miscommunicatie, uitloop)

Aanvullende prijzen:
*Gratis Vedias lidmaatschap voor 1 jaar
*Gratis training voor het hele team verzorgd door digiRedo

Aanmeldformulier Paraveterinair Award

  • Gegevens paraveterinair

  • Gegevens praktijk

  • Motivatie

  • Sleep bestanden hierheen of
    Toegestane bestandstypen: jpg, png, pdf.
    Maximaal 5MB per foto/video